DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Elektromanyetik Teori II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PHYS 409
Güz/Bahar
2
2
3
5
Ön-Koşul(lar)
 PHYS 302En az FD notu almış olmak
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Elektromanyetik dalgaların üretimi ve çeşitli ortamlardaki davranışı matematiğin rolünü azaltmadan öğreterek öğrencinin fizik bilgisini derinleştirmek.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Elektromanyetik dalgaların boşlukta, basit ve dağıtkan maddenin içindeki davranışını ayırt edebilir.
  • Işımanın iletim hatlarındaki, düzlem iletkenlerdeki, iletken borulardaki ve dielektrik dalga kılavuzlarındaki davranışlarını tartışabilir.
  • İletken kovuklar ve dielektrik rezonatörlerde elektromanyetik ışınımın depolanma şartlarını tartışabilir.
  • Thomson, Rayleigh saçılması gibi elektromanyetik dalga saçılmaları için saçılma tesir kesitini yazabilir.
  • Işınımın bir delikte kırınımını çözümleyebilir.
  • Anten ışımasını, sinkrotron ışımasını ve Çerenkov ışımasını ayırt edebilir.
Ders Tanımı Elektromanyetik dalgaların doğası, üretimi ve çeşitli ortamlarda davranışı ile ilgili bilgiler matematik teknikleri ile güçlendirilerek anlatılacaktır. Hareketli yüklü parçacıkların hareket tipine göre üreteceği işinim tipi ve karakteristikleri tartışılacaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Elektromanyetik alanlar Chap. 15 in Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, 501-531.
2 Boşlukta dalgalar Chap. 16 in Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, 536-565.
3 Boşlukta ve basit maddede dalgalar Chap. 16-17 in Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, 565-601.
4 Basit ve dağıtkan maddede dalgalar Chap. 17-18 in Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, 602-630.
5 Dağıtkan maddede dalgalar Chap.18 in Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, 630-659.
6 Kılavuzlanmış ve sınırlanmış dalgalar Chap. 19 in Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, 666-686.
7 Kılavuzlanmış ve sınırlanmış dalgalar Chap. 19 in Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, 687-707.
8 Gecikme ve ışıma Chap. 20 in Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, 714-736.
9 Gecikme ve ışıma Chap. 20 in Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, 737-767.
10 Saçılma Chap. 21 in Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, 775-796.
11 Kırınım Chap. 21 in Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, 797-814.
12 Özel görelilik Chap. 22 in Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, 822-858.
13 Hareketli yüklerin alanları Chap. 23 in Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, 870-890.
14 Hareketli yüklerin alanları Chap. 23 in Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, 891-910.
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

Andrew Zangwill,”Modern Electrodynamics”, Cambridge University Press, 2012.

Önerilen Okumalar/Materyaller

David J Griffiths, Introduction to Electrodynamics (3rd ed.).;  J.D Jackson, Classical Electrodynamics (3rd ed.) 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
50
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
32
1
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
15
Final Sınavı
1
24
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Temel ve ileri düzeydeki, fenomonolojik ve uygulamalı fizik kuramlarına hakim olur ve bunları kullanır,

X
2

Sorunları tanımlar, analiz eder ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretir,

X
3

Fiziğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilme ve modelleme yapar, kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakar ve bunları yeniler,

X
4

Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarır,

X
5

Fizik alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır,

X
6

Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular,

7

Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur,

8

Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlar ve çözümleri taşır, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar,

X
9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yeniler, kendini geliştirir, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur,

X
10

Fizik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar ve yürütür,

X
11

Bir yabancı dili kullanarak Fizik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar, ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır,

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest